woensdag 18 september 2013

Workshop boekje

Hallo allemaal,

Vandaag weer een berichtje van mij. Tijdens de Knotsgekke kaarten- en scrapdagen in Den Bosch heb ik een workshop gegeven. Daarbij heb ik bij twee soorten boekjes gebruik gemaakt van Teresa Collins papier. Ik zal als eerst het boekje met de papierlijn 'Vintage Finds' laten zien. 



Als eerste laat  ik de voorkant van het boekje zien. De indeling is gemaakt met verschillende materialen. Op het achtergrondvel heb ik gestempeld met stempels van 'Far and Away'. De klok en het hartje zijn gemaakt met een stempel van 'Timeless' van Teresa Collins (het klokje) en BoBunny 'Love Letters' (het hartje).
De vorm voorop met het zwart/witte design is gemaakt met de Template 'Layered Labels'.
 
 
Dit is het eerste wat je  ziet als je het boekje opent. De eerste pagina is gemaakt met de Design Tool Kit 2. In dit geval is het een label. Het leuke aan al die Design Tool Kits is dat er zo veel verschillende vormen in zitten dat je er alle kanten mee op kan. Ik heb het nu gebruikt als pagina maar je kunt er ook leuke kaartvormen van maken of layers. Meer mogelijkheden met de Design Tool Kit zijn te zien in de maand Juli. 
Op de tag heb ik gestempeld (BoBunny stamp Mama Razzi 2). 
 

Hier heb ik een tabje gemaakt voor een tag. Door een pagina dubbel te vouwen en aan elkaar te plakken (behalve de bovenkant) maak je gemakkelijk een tabje. De vorm waar 'So Sweet' op staat is gemaakt met de Template 'Tiny Tags & Little Labels'.
 
 
Deze pagina's heb ik versierd met embellishments. Wanneer je kleine stoken papier over hebt kun je deze nog goed gebruiken als embellishments. Links en rechts heb ik een kleine stook opgeplakt, dit maakt de pagina net wat leuker. Het is materiaal wat je anders had weggegooid dus het kost niks extra's.
 

Op de linkerpagina heb ik een tab gemaakt. Hier kunnen later nog foto's in worden gedaan. Aan de rechterkant heb ik gestempeld. 
 

Op de linkerpagina heb ik weer een vorm met een tekst gemaakt met de Template 'Tiny Tags & Little Labels'. Deze gebruik ik erg vaak voor tekstjes op scrapbookpagina's of in boekjes. Aan de rechterkant heb ik de stempel niet helemaal afgedrukt, maar deels over de pagina laten lopen, dit geeft weer een ander effect.


Dit is de laatste pagina van het boekje. Hierop is een bloem geplakt die gemaakt is met een stempel. Toen alle pagina's klaar waren heb ik er gaatjes in gemaakt. Daarna is het boekje samengebonden met Binders. 

Ik hoop dat jullie het een leuk boekje vinden.
Groetjes Petra

1 opmerking: