vrijdag 25 juli 2014

Mini Album Lac Annecy paragliden

Hallo allemaal,

Vandaag weer een keertje een mini album van mij, deze heb ik ook laten zien op het blog van 123scrapping. Dit vind ik toch eigenlijk het aller leukste om te doen, mini albums maken. Tijdens een vakantie in Annecy ging ik paragliden, hiervan moest natuurlijk een boekje worden gemaakt. Ik heb ervoor gekozen om dit te doen met het papier van Fancy Pants 'Wave Searcher'. Het is stoer zomers papier. Dit is het resultaat.





Dit is de voorkant van het boekje. Ik heb ervoor gekozen om de gehele achtergrond een rustig design te geven. Daarop heb ik verschillende designs en rood cardstock geplakt. De postzegelrand heb ik gemaakt met Design Tool Kit 4. De woorden heb ik uitgesneden op de Silhouette en vast gelijmd met Tacky Glue. Daarnaast heb ik een foto gebruikt en wat parels om het geheel af te maken. Het boekje is ingebonden met We R Memory Keepers Wire Binders in de kleur Antique Gold. Ik heb ervoor gekozen om twee stukken te gebruiken waardoor je twee aparte stukjes ringen krijgt en daar tussen een ruimte zonder ringen.
Allle randen van de pagina's heb ik geinkt met Distress Inkt 'Brushed Corduroy'. Dit zorgt ervoor dat je geen karton ziet en het geeft ook een mooi effect.



Op de eerste pagina heb ik een foto van de bestemming toegevoegd. Als embellishments heb ik gebruik gemaakt van stempels en van zelf gemaakte vormen met de template 'tiny tags & little labels'. Deze gebruik ik erg vaak, zowel op kaarten als in mini albums. De foto's zijn gemat met bijpassend cardstock of met de achterkant van een design vel.



Foto's waar ik maar een klein stukje van wilde gebruiken heb ik klein gesneden, hierdoor passen ze ook nog bij de grote foto's op deze pagina's. Ik heb ze deels laten overlappen. De vorm rechts bovenin is weer gemaakt met de template 'tiny tags & little labels'.



De foto's nemen al aardig wat ruimte in. Door bij een rustigere achtergrond een dun randje druk design papier toe te voegen krijg je al een leuk effect.



Ik heb twee wat kleinere tabjes pagina's toegevoegd. Dit maakt het boekje net iets spannender. Een 10x15 foto vult bijna de hele tab. Als embellishment heb ik op deze pagina's naast de vormen van de template ook gebruik gemaakt van element stickers. Deze stickers horen bij de 'Wave Searcher' lijn en passen er dus heel goed bij qua kleur. Het hartje op de tabjes pagina is gemaakt met Design Tool Kit 2.



Op deze pagina's heb ik Design Tool Kit 1 gebruikt. Ik heb een vorm gebruikt en deze door midden gesneden op de helft en op beide pagina's geplakt. Zo loopt de vorm mooi door en het geeft een leuk effect. De vormen onder de vogel en de vlinder zijn gemaakt met de template 'tiny tags & little labels'.







Om het boekje geheel af te maken, als laatste foto's van de landing. De adrenaline spat er vanaf.

Gebruikte materialen:
- Fancy Pants Wave Searcher 'Strips'
- Fancy Pants Wave Searcher 'Goggles'
- Fancy Pants Wave Searcher 'Floating'
- Fancy Pants Wave Searcher 'Summertime'
- Fancy Pants Wave Searcher 'Shovel'
- Fancy Pants Wave Searcher 'Cards'
- Fancy Pants Wave Searcher Element Stickers
- Hot Off The Press Design Tool Kit 4
- We R Memory Keepers Wire binder 1,0 inch The Cinch 'Antique Gold'
- Distress Inkt 'Brushed Corduroy'
- Tacky Glue 120 ml.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Groetjes Petra

2 opmerkingen: